Katrs uzņēmuma darbinieks vai apmeklētājs saņem identifikatoru (elektronisko atslēgu) – plastikāta karti vai atslēgas piekariņu ar tajā ietvertu individuālu kodu. “Elektroniskās atslēgas” tiek izsniegtas sarakstā iekļauto personu reģistrācijas rezultātā, izmantojot sistēmu. Fotogrāfijas un informācija par “elektroniskās atslēgas” īpašnieku tiek ievadīta personīgajā “elektroniskajā kartē”. Īpašnieka personiskā “elektroniskā karte” un viņa “elektroniskās atslēgas” kods ir savienoti viens ar otru un ievadīti speciāli organizētās datoru datubāzēs.
Kontrolei pakļautajās telpās tiek uzstādīti lasītāji, kas no kartēm nolasa to kodu un informāciju par kartes lietotāja piekļuves tiesībām un nodod šo informāciju sistēmas kontrolierim.
Sistēmā katrs kods ir saistīts ar informāciju par kartes īpašnieka tiesībām. Balstoties uz šīs informācijas un situācijas, kurā karte tika uzrādīta, salīdzinājumu, sistēma pieņem lēmumu: kontrolieris atver vai bloķē durvis (slēdzenes, turniketi), ieslēdz telpu bruņotajā režīmā, ieslēdz signalizāciju utt. .
Visi karšu uzrādīšanas fakti un ar to saistītās darbības (pārejas, trauksmes utt.) tiek ierakstīti kontrollerī un saglabāti datorā. Informāciju par karšu uzrādīšanas izraisītiem notikumiem turpmāk varēs izmantot, lai saņemtu ziņojumus par darba laika uzskaiti, darba disciplīnas pārkāpumiem u.c.